You are using an outdated browser. Please upgrade your browser to improve your experience.

Працювати чи не працювати магазинам товарів для дому під час карантину?

17.08.2020

Скарга на: Київська міська державна адміністрація (КМДА)

Суть скарги: До Ради надійшла скарга від відомої мережі роздрібної торгівлі товарами для дому, здоров’я та краси. Компанія скаржилася на дії місцевих органів влади через те, що в кількох населених пунктах магазини зобов’язали закритися. Водночас, іншим магазинам мережі дозволили працювати. Компанія могла забезпечити населення засобами гігієни та товарами для індивідуального захисту на час карантину у зв’язку з пандемією COVID-19. Однак в декількох містах через рішення органів місцевої влади торговельна мережа мусила зачинитися. Зокрема, скаржник повідомив про випадки, коли влада дозволяла працювати магазинам скаржника за умови зняття з продажу товарів, які не мають відношення до засобів гігієни. З проханням по допомогу компанія звернулася до Ради бізнес-омбудсмена.

Вжиті заходи: Карантин, оголошений в березні цього року, помітно вплинув на роботу Ради. Відтепер Рада почала отримувати скарги бізнесу,  пов’язані з карантинними обмеженнями. Інспектор невідкладно розслідував справу компанії. Рада звернулася до Кабінету Міністрів та просила надати роз'яснення щодо норм Постанови КМУ №211. Саме ця постанова стосується об’єктів торгового та побутового обслуговування населення, одним з яких і була компанія скаржника.
Контролюючий орган не поспішав відповідати Раді і зреагував на її звернення тільки через 30 днів.  Лист, який Рада отримала від Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства не містив запитуваного роз’яснення. Тоді Рада повторно звернулася до Кабінету Міністрів за роз’ясненням.

Результат: Не отримавши роз'яснення від Кабінету Міністрів, Рада закрила справу, оскільки скарга втратила свою актуальность. Відколи жорсткі карантинні обмеження послабили, мережа магазинів товарів для дому відновила роботу раніше зачинених магазинів.