20.07.2020

Місія «розблокувати розмитнення сировини»

Митні питання: Інші дії Херсонська обл.

Скарга на: Державна митна служба (Митниця), Чорноморська митниця Державної митної служби (Чорноморська митниця)

Суть скарги: Велике промислове підприємство з Миколаївщини, що імпортує сировину, скаржилося на неправомірні дії керівництва Чорноморської митниці через відкликання  дозволу на поміщення товарів в особливий режим (митний режим переробки), необхідний для розмитнення. Варто зазначити, що такий режим є сприятливим  для виробників, оскільки звільняє їх від оподаткування під час ввезення товарів для переробки з-за кордону.    
Підприємство оскаржило рішення митниці про відкликання дозволу у суді —  призупинення дії документу дозволило продовжити розвантаження і розмитнення барж з сировиною в порту. Однак,  категорично налаштована митниця все ще не хотіла пускати імпортовану сировину в країну, і прийняла друге рішення про відкликання того самого дозволу. Таке друге рішення, хоча і дублювало попереднє, формально не було призупинене на час судового розгляду і, відповідно,  унеможливлювало розмитнення товару. Підприємство оскаржило друге рішення митниці до суду, але митниця, прийняла третє… Протягом місяця митний орган загалом прийняв 9 таких рішень поспіль. Таким чином, вантаж скаржника міг залишатися в порту без руху на невизначений період часу, що спричиняло б підприємству серйозних збитків та могло призвести до повернення вантажу  відправнику. Підприємство невідкладно звернулося до Ради за допомогою. 

Вжиті заходи: Інспектор Ради уважно вивчив матеріали справи та визнав скаргу обґрунтованою. Рада звернулася до керівництва митниці та просила утриматись від прийняття дублюючих рішень щодо відкликання дозволу на поміщення сировини скаржника в особливий режим.

Результат: За сприяння Ради митниця припинила видавати однакові рішення про відкликання дозволів на поміщення товарів у митний режим  переробки на території України. Підприємство отримало можливість розмитнити сировину, яка перебувала в порту і наразі очікує на судове вирішення з цього приводу.  Про це інспектору повідомив і сам скаржник. Справу успішно закрито.

Наступний кейс: Ціна технічної помилки у податковій звітності