You are using an outdated browser. Please upgrade your browser to improve your experience.

Штрафувати не можна пропускати

20.12.2019

Об'єкт скарги: Національна поліція, Департамент патрульної поліції Одеської області (Патрульна поліція)

Суть скарги: До Ради звернувся виробник стальних канатів з Одещини. Підприємство скаржилося на Патрульну поліцію, яка систематично та безпідставно притягала до адміністративної відповідальності його співробітників.

Відповідно до законодавства, технічний огляд автомобілів усіх типів та моделей не є обов’язковим. Виняток – транспортні засоби, які перевозять пасажирів та вантажі з метою отримання прибутку. Наприклад, таксі.

У підприємства є великий парк власних автомобілів. Вантажівки, що перевозять продукцію, регулярно проходять техогляд, як того вимагає закон. А обов’язковий огляд легкових автомобілів для адміністративного персоналу скаржник не проводив. Такі авто не підпадають під вимогу законодавства, оскільки підприємство не отримує дохід безпосередньо від перевезень.

Проте мета перевезень не особливо цікавила Одеську Патрульну поліцію. Коли вони зустрічали службовий автомобіль скаржника (з директором, якого везли на зустріч, або бухгалтером –  у податкову), авто зупиняли, а на водія виписували адміністративний штраф – за кермування авто, що не пройшло техогляду. 

З такою проблемою трактування закону правоохоронцями підприємство звернулося до Ради. 

Вжиті заходи: Інспектор вивчив предмет скарги та законодавство, що його регулює. Зокрема, він визначив, що ключовим критерієм у схожих ситуаціях є саме мета використання авто. Якщо прибуток отримується безпосередньо від перевезення пасажирів або вантажів, техогляд треба проводити обов’язково. Проте у випадку Скаржника ситуація була зовсім іншою. Його використовували для перевезення адміністративного персоналу. Тому, відповідно до Закону України «Про дорожній рух» та п.1, 2 Порядку Кабміну № 137, такий легковий автомобіль не підлягає обов'язковому технічному контролю.

Інспектор також навів у зверненні до Національної Поліції декілька прикладів із практики адміністративних судів, рішення яких свідчили на користь скаржника. 

Розуміючи, що проблема може повторюватися і в інших регіонах України, Рада рекомендувала Голові Національної поліції України провести методологічні роз’яснення з цього приводу серед своїх співробітників. 

Результат: Відповідно до рекомендацій Ради, Нацполіція надала письмову відповідь і поінформувала всі регіональні підрозділи про неприпустимість практики складання адміністративних протоколів на водіїв авто, що зареєстровані на юридичних осіб та не перевозлять пасажирів з метою отримання прибутку від перевезень. Справу успішно закрито.