You are using an outdated browser. Please upgrade your browser to improve your experience.

З другої спроби: підприємство зареєстрували платником ПДВ

26.04.2019

Об'єкт скарги: Державна податкова інспекція Шевченківського району Головного управління ГУ ДФС у Києві (ДПІ)

Суть скарги: До Ради звернулася архітектурна компанія. Податкова відмовила Скаржнику у реєстрації платником податків з формальних причин. 

Наприкінці 2018 року Скаржник вирішив займатися бізнесом та зареєстрував підприємство. Як додаток до заяви про держреєстрацію, він подав заяву про добровільну реєстрацію платника ПДВ з 01.01.2019 р. Відповідно до нещодавніх реформ у напрямі спрощення започаткування бізнесу, він дійсно може зробити так без фізичного візиту до ДПІ.

Але, коли 11 січня Скаржник звернувся до ДПІ, щоб отримати витяг з реєстру, він дізнався, що йому відмовили в реєстрації. Причина - начебто неправильно заповнена заява. Як пояснила інспектор, яка відмовила в реєстрації, у заяві не було продубльовано словами «Абзац перший пункту 182.1 статті 182 розділу V Кодексу», а просто вказано цифрами «182.1», як відповідь на запитання форми заяви.

Скаржник намагався сказати інспекторам про зайвий формалізм та відсутність законних підстав для відмови в реєстрації, але суперечка не дала позитивного результату. Скаржнику повідомили, що він зможе отримати ПДВ-реєстрацію не раніше 1 лютого (що не відповідало його бізнес-інтересам). Намагання потрапити на прийом до керівника ДПІ  також залишилися безрезультатними. Обурений безпідставною відмовою податкової, Скаржник звернувся до Ради.

Вжиті заходи: Інспектор вивчив документи підприємства та підтримав його позицію. Він встановив, що реальних підстав для відмови в реєстрації в податкового органу не було. Крім того, у випадку відмови Скаржнику мали належним чином повідомити про таке рішення. Рада офіційно розпочала розслідування, а інспектор запланував взяти участь у оскарженні рішення ДФС в адміністративному порядку.

Результат: Проте, Скаржник вирішив не розпочинати процедуру адміноскарження. Після того, як Скаржник все ж зміг обговорити ситуацію із керівництвом відповідного органу ДФС та отримав запевнення, що сталося прикре непорозуміння, він трішки охолов та подав документи заново. Скаржника зареєстрували платником ПДВ з 17 січня 2019 року, що в цілому було прийнятним для його бізнес-інтересів. Справу закрито.