You are using an outdated browser. Please upgrade your browser to improve your experience.

Український автобусний завод врятовано від банкрутства

08.01.2019

Об'єкт скарги: Міністерство інфраструктури України (Мінінфрастуктури)

Суть скарги: 28 серпня 2018 року до Ради звернувся провідний український виробник автобусів. Підприємство скаржилося на бездіяльність Мінінфраструктури, через що виробник був змушений зупинити виробництво на декілька місяців. 

Підприємство випускає автобуси з 60 років ХХ ст. Декілька років тому виробник почав використовувати для виготовлення транспорту вживані автомобільні шасі з країн ЄС. За твердженням Скаржника, такі автобуси відповідають всім європейським вимогам щодо внутрішнього транспорту та відмінно проходять всі тест-драйви. При цьому роком виробництва автобуса, відповідно до рішення судів та за узгодженням з ДАІ, вважався рік виробництва кузову, а не шасі.

Однак влітку, під час сертифікації чергової партії товарів, Мінінфраструктури поставило під сумнів дату виробництва продукції заводу. Держорган не міг визначитися – вважати процес виготовленням автобусів «новим виробництвом» чи «переобладнанням». Скаржник двічі звертався до Мінінфраструктури, проте, протягом декількох місяців так і не отримав чіткого роз’яснення щодо сертифікації транспорту. Через це завод був змушений зупинити виробництво до отримання чіткої відповіді від Міністерства. Підприємство несло збитки: працівники залишалися без роботи, а клієнти – без продукції, за що виробник платив штрафи. Завод опинився під загрозою банкрутства. 

Вжиті заходи:  Рада двічі рекомендувала Мінінфраструктури надати Скаржнику чіткі  пояснення щодо класифікації продукції та процедури її сертифікації, відповідно. Інспекторка Ради зв’язалася з керівником департаменту, що видає дозвільні документи, та попросила його оперативно відповісти Скаржнику, виробництво якого залишалося заблокованим. Крім того, вона організувала зустріч з представниками держоргану та підприємства.

Результат: За сприяння Ради, Мінінфраструктури, нарешті, визначило, що автобуси виробника підпадають під категорії «нове виробництво». Це дозволило заводу розпочати сертифікацію транспорту та відновити роботу в нормальному режимі. Скаржник подякував Раді за допомогу у вирішенні справи: «Загальне враження чудове! Чесно кажучи, я здивований рівнем підтримки бізнесу».