21.10.2015

Втрата прибутку через блокаду вантажів

Об’єкт скарги: Державна адміністрація залізничного транспорту (Укрзалізниця)

Суть скарги: 16 червня 2015 року до РБО звернулось підприємство, яке спеціалізується на вантажних перевезеннях залізницею. Скарга стосувалася мораторію, введеного Укрзалізницею,   який забороняв перевезення залізничних вантажів (порожніх і завантажених) між Кримом та материковою Україною. У зв’язку із запровадженням зазначеного мораторію  понад 1000 вагонів приватної власності були заблоковані у Криму, 523 з яких належали Скаржникові. Це призвело до фінансових втрат як зі сторони Скаржника, так і зі сторони українських компаній, які очікували на прибуття вантажу. 

Вжиті заходи: 21 червня 2015 року Рада бізнес-омбудсмена звернулася до Укрзалізниці з офіційною рекомендацією щодо необхідності скасувати мораторій на перевезення залізничних вантажів між Кримом та материковою Україною. Також РБО вказала на необхідність докласти  всіх зусиль на повернення порожніх та завантажених вагонів своїм власникам. 25 червня 2015 року РБО отримала офіційну відповідь від Укрзалізниці, в якій йшлося про скасування мораторію на повернення порожніх вагонів. Однак Рада бізнес-омбудсмена не була цілком задоволена таким результатом, продовжила діалог з представниками Укрзалізниці та наполягала, що дозвіл на повернення має бути наданий не лише порожнім, а й завантаженим вагонам. 

Результат: Питання про мораторій залізничного сполучення з Кримом, запроваджений Укрзалізницею, було включено Радою до квартального звіту, який був представлений Кабінету Міністрів України. 25 серпня 2015 року Прем’єр-міністр України доручив Міністру інфраструктури вирішити проблему з поверненням вантажів в Україну. Результат виконання доручень має бути повідомлений прем’єр-міністру та РБО. 

Наступний кейс: Проблеми зі "станом 9"